folder_splashService og Garanti?

Vi møder ofte spørgsmålet fra vore kunder:
"Hvad med garantien, hvis vi vælger fra et frit serviceværksted?"

For overskuelighedens skyld kan svaret deles i 3:

Bilfabrikkernes pligt:

Det er ved EU-lov vedtaget, at forbrugeren efter køb af ny bil er helt frit stillet m.h.t. valg af serviceværksted. Farbrikkerne er yderemere pålagt, at alle data, serviceskemaer og service-bulletiner skal være fuldt tilgængelige for det frie marked. Dette netop for at undgå monopollignende tilstande, og sætte den frie konkurrence ud af spil.

Forbrugerens Pligt:

For at opretholde den individuelle garanti for det bilmærke man har købt, er det vigtigt, at forbrugeren overholder de serviceintervaller der er foreskrevet i servicebogen. Ligeledes er det vigtigt at vælge serviceværksted, der udfører service i.h.t.bilfabrikkernes specifikationer.

Serviceværkstedets pligt:

Serviceværkstedet skal udføre service i fuld overensstemmelse med bilfabrikkernes serviceskema og servicebulletin. Anvendte reservedele kan ikke kræves, at være såkaldte 'originale' dele i forpakning fra bilfabrikanten. Et faktum er, at bilproducenterne kun producerer ca. 20% af en bilmodel. Resten produceres på samme fabrikker, som er leverandører til den frie del af branchen. Konkurrencen er medvirkende til væsentlig billigere priser for alternative, godkendte dele.

Hvad kan dit AutoPlus værksted tilbyde?

Service:

Vi kan tilbyde at service din bil i overensstemmelse med bilfabrikanternes specifikationer. Vi har adgang til alle data, til alle bilmærker. Vi abonnnerer på datasystemer, som sikrer os alle relevante data, samt servicebulletiner og servicemeddelelser udstedt af bilfabrikkerne.

Fejlfinding/diagnose

Vi råder over det bedste testudstyr der er nødvendigt for at kunne udlæse bilens computer og foretage justeringer. Dette sammenholdt med, at vi har investeret i det nødvendige specialværktøj for hvert bilmærke gør, at vi kan foretage alle serviceeftersyn og reperationer.

Kurser:

Vore medarbejdere følger branchens kurser, og får løbende opdateret den sidste nye teknologiske viden.

Viden:

Vi anvender udelukkende reservedele i såkaldt 'OE-kvalitet' - hvilket vil sige, at alle reservedele lever op til de krav der stilles af bilfabrikkerne. Ofte er der kun emballagens farve til forskel, men prisen er altid yderst konkurrencedygtig.

Servicebog:

Efter hvert serviceeftersyn stempler vi i bilens servicebog. Dette er en garanti for, at service er udført korrekt, og en forudsætning for at kunne gøre krav gældende i.h.t. bilens garantibestemmelser.

Ved evt. garantireklamation:

Det er vigtigt at fremlægge bilsens servicebog, som dukumentation for, at alle serviceintervaller er overholdt. Hvis alle serviceeftersyn er fulgt og udført i.h.t. pågældende bils specifikationer, sikrer loven, at evt. garantireperation ikke kan afvises.

Husk derfor altid:

  • Vælg serviceværksted der udfører service efter bilfabrikkens specifikation.
  • Vælg serviceværksted der anvender godkendte reservedele i samme kvalitet som de fabriksmonterede.
  • Følg serviceintervallerne punktlig, og få stemplet i servicebogen
  • Husk mange biler kræver helt specielle motorolier. Lad dit serviceværksted påfylde præcist den type olie, som opfylder fabrikkens krav.

Læs mere om alle fordelene ved et AutoPlus serviceværksted her >>